Accounting and Reporting

Naleving van de wettelijke verplichtingen

Nauwkeurige financiële informatie is onontbeerlijk om de groei van uw bedrijf proactief te beheren. De boekhouding en administratie conform houden met de Belgische boekhoudwet- en regelgeving kan een tijdrovende en kostelijke oefening zijn. Het is vaak een administratieve last met beperkte toegevoegde waarde.

Wanneer u uw boekhoudkundige diensten aan ons uitbesteedt, verlost u uw personeel van administratieve taken, zodat zij zich terug kunnen toespitsen op hun kernactiviteiten. U zal verzekerd zijn dat uw boekhoudkundige gegevens nauwkeurig, tijdig en volledig in overeenstemming zijn met de relevante lokale en internationale normen en voorschriften.

Boekhouding

Of u nu een onderneming opstart, een familiebedrijf runt of een groep van bedrijven, uw hoofddoel is om succesvol te zijn en te groeien. U moet de kosten nauwlettend opvolgen en de cash flows zorgvuldig beheren. U moet anticiperen op de impact van belangrijke beslissingen op uw boekhoudkundige en financiële rapporteringen.

Wij hebben een ruime ervaring binnen zowel familiebedrijven als internationale ondernemingen in uiteenlopende sectoren. Wij hebben een uitgebreide expertise op gebied van management accounting : budgettering, prognoses, analytische boekhouding, consolidatie, … .

Ons accountancy departement levert:

  • Boekhouding van A tot Z
  • Praktische ondersteuning en bijstand bij de oprichting van vennootschappen in België
  • Financiële planning en voorbereiding van de waarderingsregels
  • Voorbereiding van de interne financiële rapportering en van de externe jaarrekening
  • Ondersteuning bij de voorbereiding van de officiële jaarverslagen van de Raad van Bestuur en de Algemene Vergadering
  • Strategisch advies, administratieve ondersteuning, BTW-regelgeving
  • Ondersteuning bij de uitvoering van nieuwe boekhoudsoftware
  • Analytische boekhouding, consolidatie en IFRS rapportering
  • Digitaal klantenplatform

Financiële rapporteringen

Financiële informatie is het belangrijkste aspect van de boekhouding. De behoefte aan meer rapporten, met meer details en op kortere termijnen, neemt toe. Financiële rapportering maakt het mogelijk om financiële informatie te analyseren en beslissingen te nemen op basis van feiten en cijfers.

Wij hebben expertise en kennis van de Belgische wetgeving en IFRS. Wij hebben ervaring in tal van periodieke financiële managementrapporten conform de vereisten.

Wij creëren een meerwaarde voor uw organisatie dankzij:

  • Digitale optimalisatie
  • Op maat gemaakte diensten die tegemoetkomen aan de unieke behoeften van onze klant
  • Een hoog niveau van adviesverlening
  • Een hoog gekwalificeerd team

 

Uw expert

Philip Callens

Philip Callens

Nieuws

Aangifte personenbelasting – aftrek hypothecaire leningen

Aangifte personenbelasting – aftrek hypothecaire leningen
Sinds Tax-On-Web voor inkomsten 2021 beschikbaar is, gaat iedereen op zoek naar de nodige informatie voor zijn aangifte, o.a. hoe de aftrek voor de hypothecaire leningen in te vullen.
De fiscus voorziet hiervoor een publicatie van een circulaire over woonleningen die terug te vinden is op MyMinfin onder ref. 2022/C/51 (Vlaams Gewest).

Lees meer

Nieuwe circulaire betreffende de samenwerkingsverbanden tussen zorginstellingen

Nieuwe circulaire betreffende de samenwerkingsverbanden tussen zorginstellingen
In de zorgsector bestaan verschillende vormen van samenwerking, door de overheid gestuurd of spontaan op initiatief van de zorginstellingen zelf. In het kader van dergelijke samenwerkingsverbanden verrichten zorginstellingen onderling diensten en leveringen van goederen die ze tegen kostprijs doorrekenen. Om een antwoord te bieden op een aantal vragen uit de zorgsector omtrent de btw-behandeling van handelingen verricht binnen dergelijke samenwerkingsverbanden heeft de fiscus recent een circulaire over dit onderwerp gepubliceerd. De circulaire bespreekt de btw-vrijstelling voor ziekenhuisverpleging en samenhangende diensten, maatschappelijk werk en opleidingen/bijscholing. Voor handelingen vrijgesteld op basis van een andere btw-bepaling is het geval per geval te bekijken hoe daar de btw-behandeling loopt. De circulaire is terug te vinden op MyMinfin onder ref. Circulaire 2022/C/46.

Lees meer